El ministeri de Turisme ha posat sobre la taula tres grans projectes que voldria tirar endavant per fomentar nous pols d’atracció i atacar de soca-rel la davallada progressiva de visitants que pateix Andorra. Ja ha parlat d’instaurar les bases per a un casino, un parc temàtic i un heliport nacional, tres iniciatives que el màxim responsable del departament considera que són “molt factibles”.
Francesc Camp, en aquest sentit, ressalta que “si l’objectiu és captar client VIP potser ara no tenim l’oferta i usuaris de l’helicòpter o del casino poden ser un bon complement”. També, argumenta, “la controvèrsia amb el casino ja no hi és” que “molts sectors” consideren que el del joc és un projecte interessant. Alhora que, en paral·lel, recorda que el país ha de fer una aposta forta pel turisme familiar –els pares amb nens de fins a 12 anys són els que més vénen a Andorra–, per la qual cosa un parc temàtic “pot encabir-s’hi”.
En declaracions aquesta setmana a El Matinari d’AD Ràdio, el ministre de Turisme ha comentat que caldria pensar en un parc “menys ambiciós” que Port Aventura –s’havia parlat d’alguna iniciativa similar a Legoland, una oferta per a públic familiar que funciona a Europa i els Estats Units– tenint en compte que es troba només a dues hores i mitja d’Andorra. De totes maneres, insisteix que tot plegat “està prenent forma”, que se’n té, “l’estratègia”, però que encara no s’ha fet cap contacte per activar-lo.
L’esport com a crida
El responsable del departament de Turisme també entén l’esport com “un bon mitjà de difusió” del país a l’exterior. Amb tot, té clar que la decisió de patrocinar un equip o un esportista nacional ha d’anar acompanyada d’arguments turístics que ho justifiquin. Per tant, el patrocinat, en cas que sigui un esportista, ha de generar notorietat fora d’Andorra. I si es tracta d’un esdeveniment concret, “demanarem que faci venir visitants” (recorda que es “continua demanant” que el Tour torni). En aquest sentit, una de les fórmules que des del Govern es veuen amb molt bons ulls és la d’activitats com l’Ultra trail, on participen entre 500 i 1.000 persones en caps de setmana de temporada baixa i aconsegueixen generar un volum important de visites. Per això, no descarten ampliar-ne l’oferta. “Hem analitzat més d’una possibilitat per organitzar proves d’aquest tipus però de moment no la tenim tancada”, ha avançat. Com també s’aplaudeixen accions com la de la Copa del món femení, que se celebra el febrer vinent. “Serà una oportunitat històrica per a An-dorra i per a Grandvalira”, ha ressaltat Camp.
En declaracions aquesta setmana a El Matinari d’AD Ràdio, el ministre de Turisme ha comentat que caldria pensar en un parc “menys ambiciós” que Port Aventura –s’havia parlat d’alguna iniciativa similar a Legoland, una oferta per a públic familiar que funciona a Europa i els Estats Units– tenint en compte que es troba només a dues hores i mitja d’Andorra. De totes maneres, insisteix que tot plegat “està prenent forma”, que se’n té, “l’estratègia”, però que encara no s’ha fet cap contacte per activar-lo.
L’esport com a crida
El responsable del departament de Turisme també entén l’esport com “un bon mitjà de difusió” del país a l’exterior. Amb tot, té clar que la decisió de patrocinar un equip o un esportista nacional ha d’anar acompanyada d’arguments turístics que ho justifiquin. Per tant, el patrocinat, en cas que sigui un esportista, ha de generar notorietat fora d’Andorra. I si es tracta d’un esdeveniment concret, “demanarem que faci venir visitants” (recorda que es “continua demanant” que el Tour torni). En aquest sentit, una de les fórmules que des del Govern es veuen amb molt bons ulls és la d’activitats com l’Ultra trail, on participen entre 500 i 1.000 persones en caps de setmana de temporada baixa i aconsegueixen generar un volum important de visites. Per això, no descarten ampliar-ne l’oferta. “Hem analitzat més d’una possibilitat per organitzar proves d’aquest tipus però de moment no la tenim tancada”, ha avançat. Com també s’aplaudeixen accions com la de la Copa del món femení, que se celebra el febrer vinent. “Serà una oportunitat històrica per a An-dorra i per a Grandvalira”, ha ressaltat Camp.
CAP SORPRESA AL CONTRACTE DE BUDZAKU
El responsable de Turisme ha assegurat que el Partit Socialdemòcrata, que recentment ha demanat una còpia del contracte del nou gerent d’Andorra Turisme, no trobarà al document “res” que sorprengui. “El que es va dir al Consell General és el que hi ha escrit al contracte, ni més ni menys. Ens podem repetir i tornar-ho a explicar, però no hi ha res a amagar”, ha comentat Francesc Camp. El ministre ha defensat novament les condicions salarials de Betim Budzaku (en una sessió parlamentària es va detallar que té una retribució mensual de 8.461 euros més un variable per objectius fins a un màxim de 20.000 euros) i ha exposat que “entenc que a la gent li pugui semblar que el sou és massa alt”, però que “potser no tinguin informació de quins són els salaris que es paguen al sector privat a persones que tenen una alta experiència, una alta formació i que poden fer canviar la gestió d’una empresa”. En aquest sentit, ha recordat que el nou responsable de la societat Andorra Turisme té la tasca encomanada de capgirar la tendència turística, una feina que “no serà gens fàcil” però que “no només” es fa amb diners. “Al darrere hi ha d’haver un equip”, ha ressaltat, en el sentit que Budzaku (fins fa poc era un alt càrrec de Port Aventura) és un professional que coneix a fons els mercats internacionals, els operadors turístics, té una elevada experiència en màrqueting “i el bagatge necessari per canviar la tendència negativa”.
Un parc temàtic seria interessant, és cert que molts pares van amb els nens petits a Andorra per a passar-hi el dia. Crec que el Turisme familiar beneficiaria molt en general.
ResponderEliminarSalutacions,
M